![]() |
#1 |
Registered User
![]()
تاریخ عضویت: Mar 2002
نوشته ها: 15,556
![]() 1 For This Post 4,728 مجموع |
««« بـــــوگـــــــاتــــــــی »»»
یه تاپیک در مورد این غول خودروسازی بود. منتها مطالبش اشتباه بود
![]() ![]() ![]() ذیلا به معرفی بوگاتی میپردارم و سعی می کنم از مطالب صحیح همراه با منبع مطمئن استفاده کنم. مقاله ای در باب بوگاتی، برگرفته از دایره المعارف ویکیپدیا بوگاتی (Bugatti) شرکت خودروساز فرانسوی با عملکرد بالا است. این شرکت در سال ۱۹۰۹ توسط نابغهای ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی و به منظور تولید خودروهای سفارشی و خاص تاسیس شد ولی با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکتهای هم دوره خود با شکست مواجه شد. شرکت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ توسط فولکس واگن خریداری شد و تولید بسیار محدودی دارد. ویرون برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در نمایشگاه اتومبیل توکیو به نمایش درآمد. این مدل نمایشی اولیه به مدل تولیدی امروز شباهت زیادی داشت، اما پیشرانه آن W-۱۸ بود که از سه ردیف ۶ سیلندر در کنار هم تشکیل شده بود. مدیر عامل کل فلوکس واگن قول ساخت آن را در سال ۲۰۰۰ داد اما تصمیم بر به کار گیری یک موتور W-۱۶ به جای موتور ۱۸ سیلندر قبلی بود، که به شکل W-۱۶ (یعنی دو موتور ۸ سیلندر V شکل در کنار یکدیگر) است . این قول به دلیل مشکلاتی که در سر راه پیش آمد عملی نشد.ویرون در سرعتهای بالا پایداری کمی داشت که همین امر باعث تصادف و نابودی یکی از مدلهای آزمایشی آن گردید و یک دستگاه دیگر هم در Monterey در هنگام معرفی در مقابل هزاران چشم، از پیست خارج شد که بسیاری را ناامید کرد. بعد از هزاران ساعت کار طاقت فرسا بالاخره ویرون در سپتامبر ۲۰۰۵ به تولید انبوه رسید. پیشرانه۱۶ سیلندر نهایی به حجم ۷۹۹۳ سی سی میباشد. در تبلیغات گفته شد که این مدل ۱۰۰۱اسب بخار قدرت دارد که البته آزمایشها دیتل قدرت واقعی را بین ۱۰۲۰ تا ۱۰۴۰ اسب بخار نشان داد. بدین ترتیب این اتومبیل قویترین اتومبیل تولید انبوه جهان است. حداکثر سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۲٫۵ ثانیه است(اگر ویرون ۳۴۰ کیلوگرم سبک تر بود شتاب آن به عدد ۱٫۶ ثانیه میرسید.) که آن را به یکی از سریعترین خودروهای جهان مبدل نمودهاست. البته قیمت آن که ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ دلار میباشد هم رکورددار بوده و آن را به یکی از گران قیمتترین اتومبیلهای دنیا تبدیل کردهاست. بوگاتی تخمین ۳۰۰ دستگاه را برای تولید ویرون اعلام کردهاست. در ماه مارس۲۰۰۶ کارخانه اعلام کرد که تا آن تاریخ ۷۰ سفارش به کمپانی رسیدهاست. کارخانه، این اتومبیل را توسط نمایندگان بنتلی در شعب لندن، میامی، تروی، بورلی هیلز، سن دیگو، پاسادنا، گرینویچ و یک نماینده در عربستان سعودی به فروش میرساند.
__________________
Last Goodbye
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Registered User
![]()
تاریخ عضویت: Mar 2002
نوشته ها: 15,556
![]() 1 For This Post 4,728 مجموع |
در سنین جوانی Ettore Bugati استعداد قابل توجهی در طراحی اتومبیل از خود نشان داد.او در سال 1881 در شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد.وی در سن 18 سالگی با اتومبیل 2 سیلند خود در مسابقه ای پیروز و 2 سال بعد موفق به ساخت 4 سیلندر شد.او به عنوان طراح برای چندین شركت از جمله Deutz كار كرد و بخاطر طراحی و ساخت اتومبیلی كوچك با موتور 4 سیلند 1208cc در خانه خود مشهور شد.طرح این اتومبیل پایه و زیر بنایی شد برای ساخت اتومبیلی كه در سال 1910 به بازار عرضه شد.در آن سال 5 دستگاه اتومبیل Bugatti با موتور 1327cc ساخته شد و در سال بعد این تعداد به 75 دستگاه افزایش یافت. بوگاتی در 1911 اتومبیلی كوچك با موتور 855cc ساخت كه توسط كمپانی Peugeot خریداری و Bebe Peugeot نام نهاد و 3095 دستگاه از آن تولید شد. شركت Bugatti آقای Ernest Fridrich با اتومبیلهای بوگاتی در مسابقات شركت كرد و در سال 1911 در مسابقه Grand Prix بمقام قهرمانی رسید. در سال 1913 بوگاتی یك اتومبیل با موتور 5000CC كه هر سیلندر آن دارای 3 سوپاپ-2 ورودی 1 خروجی-بود تولید كرد.با وجود اینكه از این اتومبیل فقط 3 نمونه ساخته شد اما همین طرح راهگشای ساخت موتورهای سه سوپاپ نوع 30 و 37 در دهه 1920گردید. یكی دیگر از تولیدات كمپانی مدل 13 بود كه تا جنگ جهانی اول تولید آن تدامه داشت.در جنگ تلاشهای آقای بوگاتی به تولیدات نظامی متمایل شد.وی سالهای جنگ را در پاریس به طراحی موتور هواپیما سپری كرد.از جمله كارهای او طی این دوران یك موتور 16 سیلندر 500hp بود كه توسط كارخانه Duesenbetg Motors ساخته شد.پس از جنگ جهانی اول شهر Molsheim كه كارخانه در آن قرار داشت ضمیمه خاك فرانسه گردید. پس از جنگ آقای بوگاتی به كمپانی خود بازگشته و تولید مدل 13 را از سر گرفت.جانشین این مدل مدلی 16 سوپاپه بود كه پس از برنده شدن Friderich در مسابقات Grand Prix سال 1921 در Brescia شهری در شمال فزانسه این مدل Brescia نام گرفت.این اتومبیل موفقیت زود هنگامی به دست آورد و تا سال 1926 دوهزار دستگاه از آن ساخته شد.در كشورهای دیگر نیز تعداد زیادی اتومبیل تحت امتیاز بوگاتی تولید شد. بوگاتی در سال 1922 با مدل 8 سیلند و 2000cc به نام 30 در بازار فروش اتومبیل موفقیت چشم گیری بدست آورد. در همان سال مدل 35 ساخته شد.اما بعلت عدم توانایی های لازم برای شركت در مسابقات این اتومبیل به افراد غیر حرفه ای فروخته شد.
در فاصله بین 2 جنگ جهانی مدل 30 موفق ترین اتومبیل مسابقه ای بوگاتی بود و تا سال 1926 موفق به پیروزی در 12 مسابقه شد. مدل 37 با موتوری 1500cc برای افرادی ساخته شد كه توانایی خرید مدل 35 را نداشتند.بعد از آن مدل 40 با بازدهی مناسب و قیمتی قابل قبول كه بسیاری از مردم توانایی خرید را داشتند به بازار عرضه شد. از سال 1913 بوگاتی رویای ساخت اتومبیلی را در سر میپروراند كه با آن بتواند دنیا را تسخیر كند.رویای او در سال 1926 با مدل Royale 41 به حقیقت پیوست. این مدل با موتوری 15000cc و قدرتی معادل 300hp بسیار مهیج بود ولی فقط 6 نمونه از آن ساخته شد كه تنها 3 دستگاه از آن فروخته شد و بقیه نزد خانواده بوگاتی باقی ماند. بوگاتی بعدها به علت مشكلات مال ناچار به مهاجرت به پاریس شد و در آنجا به طراحی هواپیما و كشتی پرداخت.ولی پسرش Jean در كارخانه واقع در Molsheim باقی مانده و راه پدر را ادامه داد.او در ابتدای ورود خود به كارخانه مدل 57 دارای موتور8 سیلندر 3300CC را تولید و در سال 1934 به بازار عرضه كرد.در سال 1939 تعداد 683 دستگاه از این اتومبیل ساخته شد. متاسفانه Jean در آگوست 1939 دقیقا قبل از جنگ جهانی دوم هنگام آزمایش یك اتومبیل مسابقه ای در گذشت پس از آن كارخانه Molsheim بار دیگر مشغول ساخت وسایل نقلیه جنگی شد.آقای بوگاتی به Bordeaux منتقل و مشغول فعالیت بر روی چند پروژه شد.با كمك پسر كوچكترش Roland مدل 73 با موتور 1500cc را ساخت.اگر چه تا زمان مرگش در آگوست سال 1947 فقط تعداد اندكی از این اتومبیل تولید شد.در سال 1951 یك مدل تجدید نظر شده به نام 57 در كارخانه Molsheim تحت مدیریت Pierre Marco ساخته شد.پس از این تاریخ تلاشها برای نگهداشتن كارخانه با شكست مواجه شد و در سال 1963 Hispano-suiza كارخانه را خریداری نمود.كمپانی Bugatti بعدها جذب S.N.E.C.M.A -یك كارخانه هواپیما سازی فرانسه- شده و كارخانه Molsheim به تولیدات قطعات هواپیما پرداخت. برای زنده نگه داشتن یاد و نام Bugatti گروهی از تجار اروپایی در سال 1987 نام Bugatti را خریداری كردند.كمپانی جدید بوگاتی در شهر Campogalliano ایتالیا تاسیس و در اوایل دهه 1990 اتومبیل فوق سریع Quad Turbo V12 با سرعت 322 كیلومتر در ساعت و موتوری 3500cc با قدرت 550hp را تولید كرد. |
![]() |
![]() |
|
![]() |
#3 |
Registered User
![]()
تاریخ عضویت: Mar 2002
نوشته ها: 15,556
![]() 0 For This Post 4,728 مجموع |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Registered User
![]()
تاریخ عضویت: Mar 2002
نوشته ها: 15,556
![]() 0 For This Post 4,728 مجموع |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Registered User
![]()
تاریخ عضویت: Mar 2002
نوشته ها: 15,556
![]() 2 For This Post 4,728 مجموع |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
#9 |
Registered User
![]()
تاریخ عضویت: Mar 2002
نوشته ها: 15,556
![]() 2 For This Post 4,728 مجموع |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
#11 |
Registered User
![]()
تاریخ عضویت: Jun 2006
محل سکونت: سئوال خوبيه !!!
نوشته ها: 2,286
![]() 0 For This Post 2,851 مجموع |
آدم دوستش میاد یه ساعت نگاش کنه !!!
![]() ![]()
__________________
...Today is the first day of the rest of your life ![]() شبی گفتم به سیگارم که از جانم چه می خواهی؟
نوشت با خط دود خود به دردت می خورم گاهی ، تو بر من می نهی آتش که درد خود کنی تسکین ، منه بیچاره میسوزم تو از حالم چه میدانی؟. |
![]() |
![]() |
![]() |
ابزارهای موضوع | |
|
|